نوشته شده توسط : نگین صادقی

در مقالات قبلي سايت در مورد امكانات هوشمندي كه باعث سهولت در زندگي انسان ميشوند صحبت كرديم. در اين نوشته قصد داريم در مورد وسايل هوشمند پركاربرد در خانه صحبت كنيم، در ادامه اين نوشته با معرفي عناصر خانه هوشمند  با ما همراه باشيد.

در ساختمان هاي هوشمند، كه زيرساخت هوشمندي دارند، از يك پلتفرم هوشمند استفاده ميشود. كه قابليت تجريه تحليل نرم افزارها و فن آوري هاي جديد را دارند، تا بتوان با استفاده از آنها به هوشمند سازي ساختمان ها پرداخت.

شايد در ابتدا ساختمان هاي هوشمند اقتصادي به نظر نرسند اما پس از به كار گيري آنها و پس گذشت مدتي، اين پلتفرم ها باعث صرفه جويي در مصرف انرژي خواهند شد و همچنين باعث راحتي در زندگي خواهند شد، و همچنين به دليل مخابره اطلاعات باعث جلوگيري از سرقت، آتش سوزي و… خواهند شد. در ادامه پركاربردترين وسايل هوشمند خانه را بررسي ميكنيم. در ادامه با ما همراه باشيد.

نمونه هايي پر كاربرد از تجهيزات هوشمند

سيستم كنترل دماي ساختمان: در ساختمان هايي كه از تجهيزات هوشمند استفاده ميكنند، سيستم هاي كنتل دما براي سهولت تنظيم دما و ذخيره انرژي مفيد هستند.

سيستم روشنايي هوشمند: اين سيستم در تمام ساختمان هاي هوشمند به كار گرفته ميشود و با كنترل هوشمندانه و صحيح روشنايي منازل باعث كاهش هزينه هاي قبض هاي مصرفي ميشود و همچنين ميزان تاريكي و روشنايي هوا را كنترل ميكند.

قفل‌هاي هوشمند: از ديگر امكانات مفيد در ساختمان هاي هوشمند استفاده از محصولاتي براي ايمن سازي آن است، قفل ديجيتال يكي از اين تجهيزات است كه ميتواند امنيت خانه و يا محيط كار شما را تامين كند.

دوربين هاي امنيتي: اين دوربين ها هم جزئي از تجهيزات امنيتي هوشمند به حساب مي آيند كه به شما كمك ميكنند تا بتوانيد منزلتان را به خوبي اداره كنيد و حتي زماني كه در خانه نيستيد بتوانيد آن را چك كنيد.

سنسورهاي درب ها: اين سنسور ها روي درب هاي اصلي خانه نصب ميشوند و زماني كه اتقاقي غير معمول در خانه اتفاق بيوفتد با استفاده از هشدار يا آلارم مخصوص به اطلاع شما خواهد رساند.

سيستم صوتي و نمايشي خانه هوشمند: اين سيستم ها به شما اين امكان را ميدهند تا از تماشاي تلويزيون لذت ببريد و به نوعي يك سينماي واقعي خانگي را در منزل داشته باشيد.

تمام ابزارها و وسايلي كه نام برديم قابليت شخصي سازي دارند، و ميتوان آنها را طبق نياز و خواسته ي خود شخصي سازي كنيد تا دستيار شخصي شما بتواند دستورهايي كه به نظر شما لازم و ضروري هستند را اجرا كند. باعث افزايش سهولت در زندگي خواهند شد.

 

منبع: https://digidl.net/%d9%88%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%be%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین صادقی

هر روز که میگذرد نقش تکنولوژی های جدید در زندگی ما پر رنگ تر میشود، به عنوان مثال میتوان به همین گوشی های هوشمندی که در دستان همه ما هستند یا مانیتورهای هوشمند و تجهیزات پزشکی هوشمند اشاره داشت، ب هر بخشی از زندگی امروزی نگاه کنید میتوانید نشانی از تکنولوژی را مشاهده کنید.

یکی از تکنولوژی هایی که به تازگی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، تکنولوژی بیومتریک و اثر انگشت است، مثلا میتوانید تنها با لمش کردن سنسور روی قفل هوشمند درب ورودی خانه اتان درب را باز کنید.

تکنولوژی لمسی چیست؟

کنولوژی لمسی از سنسورهایی تشکیل شده اند که میتوانند مکان لمش شدن را تشخیص دهند، مانند صفحات گوشی های هوشمند که با دارای صفحات لمسی هستند.

سیر تکامل و پیشرفت تکنولوژی لمسی

نخستین بار این تکنولوژی توسط شرکت اپل رواج پیدا کرد، این شرکت اولین تلفن همراه لمسی خود را که صفحه کلید فیزیکی نداشت را در سال 2007 به بازار روانه ساخت.
صفحات لمسی یا Touch Screen ها اولین بار در سال 1971 توسط دانشمندی به نام ساموئل هرست در مرکز تحقیقات دانشگاه کنتاکی امریکا اختراع شد.

نقش کلید لمسی به عنوان یک در زندگی مدرن

همانطور که گفتیم این تکنولوژی نخستین بار برای صفحات لمسی اختراع شده بود، اما دامنه استفاده از این تکنولوژی روز به روز درحال وسیع تر شدن است. در ادامه چند مورد از کاربردهای این تکنولوژی را بررسی میکنیم.
کلیدهای لمسی به دلیل داشتن داشتن ظاهری زیبا و سهولت در استفاده، ایمنی بالاتر و طول عمری مناسب میتوانند جایگزین مناسبی بری کلیدهای روشنایی معمولی باشند. همچنین میتوان آنها را در سناریوهای هوشمند استفاده کرد.
همچنین میتوان از کلیدها به جای دکمه های فیزیکی مورد استفاده در کولرها، اجاق گاز، هود و فر و… هم استفاده کرد.

سنسورهای اثرانگشتی در قفل ها

یکی دیگر از کاربردهای این تکنولوژی امکان استفاده از این تکنولوژی در محصولات امنیتی اشاره داشت، قفل دیجیتال اثرانگشت یکی از محصولاتی است که با استفاده از آن میتوان امنیت بیشتری را در مقایسه با قفل های معمولی تجربه کرد و از کاربردهای بی نظیر آن استفاده کرد.

 

منبع: https://digidl.net/تکنولوژی-لمسی-چه-کاربردهایی-دارد؟/



:: برچسب‌ها: قفل هوشمند , قفل دیجیتال , خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین صادقی

امروزه چندين مدل از قفل هاي ديجيتال در بازار وجود دارد، اما بيشتر آنها براي درب هاي ضد سرقت و استاندارد طراحي شده اند. اما به اين دليل كه بيشتر خانه ها از دربهاي معمولي استفاده ميكنند. قفل هايي هم مناسب اين درب ها به وجود آمده اند. تا در انواع خانه ها بتوان از اين قفل ها استفاده كرد. اما استفاده از آنها روي درب هاي دوجداره امنيت آنها را بيشتر خواهد كرد.

 

مزايا به كار گيري قفل ديجيتالي در درب هاي ضد سرقت

 

همانطور كه گفته شد استفاده از قفل هاي امنيتي ديجيتال روي درب هاي ضد سرقت مزايا بيشتري دارد و امنيت را دوچندان خواهد كرد. و نگراني گم كردن كليدها و دسترسي سارقان به دربها را به طور كلي از بين خواهد برد.

با نصب يك دسته هوشمند روي درب ضد سرقت دو درب ، مقاومت درب در برابر نيروهاي غيرمجاز افزايش مي يابد و دسترسي سارقان به حريم خانه يا محل كار شما را تقريبا غيرممكن مي كند.

دليل اين امر به كارگيري، آژيرهاي ضد سرفت و قفل هاي هاي با زبانه هاي استيل محكم و سيستم هاي امنيتي پيشرفته به كارگرفته شده در اين قفل ها است. با نصب كردن اين قفل ها روي درب ها قدم بزرگي را براي محاقظت از خانه و محل كارتان برداشته ايد.

 

ويژگي هاي دستگيره هاي ديجيتالي درب هاي امنيتي

 

زماني كه صاحبان خانه ها از قفل ديجيتال روي درب هاي خانه ها استفاده ميكنند باعث ميشود كه اسايش و راحتي بيشتر داشته باشند، دلايل اين موضوع به ظرح زير هستند.

 

امكان اغام با ساير تجهيزات هوشمند در خانه

 

در صورتي كه از سيستم هاي خانه هوشمند استفاده ميكنيد. استفاده از دستگيره هوشمندي كه بتواند به ساير تجهيزات هوشمند مانند تجهيزات امنيتي هوشمند متصل شود، لازم و ضروري است.

به عنوان مثال اين قفل ها اين امكان را دارند كه بتوانيم آنها را به سيستم هايي مانند دوربين هاي مدار بسته و سنسورهاي امنيتي متصل نماييم.

 

امكان دسترسي بدون كليد به درب ها

 

پيشتر هم گفته بوديم كه قفل هاي هوشمند از كليدهاي مكانيكي براي دسترسي به درب ها استفاده نميكند و به جاي اين روش ها از روش هاي دسترسي ديگري مانند رمز، كارت و اثر انگشت استفاده ميكند. حتي مدل هاي پيشرفته اين قفل ها امكان مديريت به وسيله تلفن همراه را هم دارند.

 

همانطور كه گفته شد قفل هاي هوشمند با استفاده از روش هاي پيشرفته مانند رمز عبور ، كارت يا اثر انگشت بدون نياز به كليد قابل باز و بسته هستند. حتي اين نوع قفل ها را مي توان از طريق تلفن همراه از راه دور كنترل و مديريت كرد.

 

https://digidl.net/%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b1%d8%a7-%d8%b1%d9%88%db%8c-%da%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%a8-%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%a9/



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین صادقی

یکی از فاکتورهای مهمی که بر روی انتخاب خدمات و یا خرید وسایل تاثیر میگذارد، قیمت آن است. هوشمند سازی هم یکی از این موراد است، و زمانی که صحبت از هوشمند سازی میشود سوالی که همواره پرسیده میشود درمورد قیمت آن است. به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم در رابطه با قیمت هوشمند سازی ساختمان و هزینه های اینکار صحبت کنیم.

این روز ها که همه به سمت به کارگیری تکنولوژی های جدید برای سهولت زندگی هستند، خانه های هوشمند به یکی از محبوب ترین تکنولوژی های جدید محسوب میشوند.

زندگی در خانه های هوشمند بسیار ساده است به این دلیل که تمام وسایل خانه حرف شما را متوجه میشوند و میتوانند به فرمان های شما عمل کنند.

فاکتورهای مهم در قیمت هوشمند سازی

طبیعی است که در ابتدای معرفی هر محصولی، استفاده از آن هزینه بالایی داشته باشد اما پس از گذشت چند سال و ورود شرکت های مختلف به تولید تجهیزات و.. و به وجود آمدن تکنولوژی های جدید از هزینه ها کمی کاسته میشود.

در حال حاضر هزینه ها از سال های اولیه کمتر شده اند و میتوان از آنها برای هوشمند سازی ساختمان ها،حتی ساختمان های قدیمی تر هم استفاده نمود.

البته برند محصولاتی که استفاده میشود و همچنین شرکتی که آن را پیاده سازی میکند هم در تعیین قیمت تاثیر دارند.

سوالات متداول در مورد هوشمند سازی ساختمان

اگر شما هم تصمیم دارید ساختمانتان را هوشمند کنید و به دنبال تجهیزات مناسب و با کیفیت برای اینکار هستند، ممکن است سوالاتی داشته باشید، در ادامه برخی از متداول ترین سوالات را بررسی میکنیم.

آیا قیمت هوشمند سازی ساختمان های نوساز و قدیمی متفاوت است؟

بله هزینه های هوشمند سازی ساختمان های مختلف باهم متفاوت هستند. ساختمان های قدیمی تر به این دلیل که سیم کشی و .. قدیمی تری دارند ممکن است پیش از پیاده سازی لازم به تغییر ساختار و بازسازی کابل ها باشد.

آیا هزینه های هوشمند سازی با توجه به متراژ خانه متفاوت است؟

بله هزینه هوشمند سازی یک واحد ۲۰۰ متری با واحد ۷۰ متری متفاوت است، به این دلیل که در واحد های بزرگتر نیاز به تجهیزات بیشتری است، هزینه های پیاده سازی هم بالاتر خواهد رفت.

هزینه های هوشمند سازی پیشرفته و پایه با هم تفاوت دارند؟

بله هر قدر از وسایل پیشرفته تری برای هوشمند سازی استفاده شود و تعداد تجهیزاتی که استفاده میشود بیشتر باشد، طبعا هزینه ها هم افزایش پیدا میکند.

 

 

https://digidl.net/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین صادقی

در مقالات قبلی سایت در مورد خانه هوشمند و اتوماسیون های خانه هوشمند صحبت کردیم، در این نوشته قصد داریم، در مورد سناریوهای خانه هوشمند صحبت کنیم و مزایای آنها را برایتان شرح دهیم. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

سناریو خانه هوشمند چه چیزی را مشخص میکند؟

سناریوهای خانه های هوشمند مشخص میکنند که چه اتفاقاتی باید در خانه رخ دهد، اینکه استفاده از تکنولوژی چه دستاوردی برای بشر به همراه دارد؟ امنیت ساختمان هوشمند چگونه است؟ از سوالاتی هستند که هموارده پرسیده میشوند، برای پاسخ همه سوالاتتان در مورد خانه هوشمند در ادامه این نوشته با ما باشید.
در خانه های هوشمند هر وسیله ای که بتوان آن را به برق وصل کرد میتواند جزئی از خانه باشید، هماهنگی این قطعات در ساختان با استفاده از یک سیستم مرکزی مورد استفاده قرار میگیرد.
سناریوهای هوشمند مشخص میکنند که چه کارهایی بدون دخالت انسان و بدون اینکه راحتی او به خطر بیوفتد انجام شوند، مشخص میکند که در شرایط طبیعی شما چگونه رفتار میکنید، این تجهیزات رفتارتان را الگوبرداری میکنند و به صورت خودکار آنها را اجرا میکنند.
در سال های نچندان دور این ویژگی ها را تنها در فیلم ها میدیدیم و تنها از الهانات فیلم های علمی و تخیلی بودند اما حالا به راحتی قابل اجرا هستند و میتوان در هر خانه ای از آنها استفاده کرد که شگفت انگیز است.

بخش های یک سناریو هوشمند

افزایش امنیت خانه با بکار گرفتن تجهیزاتی مانند قفل دیجیتال
صرفه جویی در مصرف انرژی
ساخت و ایجاد فضایی لوکس که آسایش کابران را فراهم میکند
امکاناتی برای برقرازی امنیت به صورت یکپارچه
امکان مدیریت یکپارچه همه بخش های ساختمان با استفاده از یک سیستم مرکزی
سادگی و سهولت استفاده از این تجهیزات به این دلیل که هر کس با هر دانش، توانایی و سنی میتواند از آن استفاده کند.

سناریوهای خانه هوشمند

سناریویی برای نورپردازی

در یک ساختمان با امکانات هوشمند، نورپردازی و سیستم روشنایی ساختمان به صورت اتوماتیک و هوشمند انجام میشود. بخش های خانه از جمله: اتاق خواب، اتاق مهمان، بخش هایی که در آنها مطالعه میکنیدو… که همه جزئی از محصولاتی هستند که امکان آسایش و آرامش را برای شما فراهم میکنند.

سنارویی برای آبیاری گیاهان

همانطور که وقتی در خانه هستید و میخواهید به آبیاری فضای سبز و گیاهانتان بپردازید، از یک برنامه منظم استفاده میکنید، سناریوهای هوشمند هم میتوانند برای زمانی که در خانه حضور ندارید یک برنامه مناسب تنظیم کنند تا اگر خودتان وقت ندارید گل ها را آبیاری کنید، آنها را آبیاری کنند.

سناریوی ورود و خروج

یکی دیگر از موراد جذابی که در سناریوهای هوشمند وجود دارد، این است که هنگام ترک خانه چه کارهایی را انجام میدهید و یا بلافاصله پس از ورود به داخل خانه چه میکنید، در این حالت، دستیار هوشمندتان به کمک شما می آید، دمای هوای اتاق را تنظیم میکند، پرده ها میکشد، نور محیط را مطابق نیازتان تنظیم میکنید، تا همه چیزهایی که برای آرامش داشتن نیاز دارید رعایت شود. به این شکل که انگار شخصی از ورود شما به خانه اطلاع دارد و خانه را برای ورودتان آماده میکند.
همچنین پس از خروج از خانه، قفل هوشمند خودش درب را قفل میکند، از خانه در برابر عوامل خارجی محافظت میکند.

 

https://digidl.net/%d8%b3%d9%86%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین صادقی

در مقالات قبلی سایت در مورد خانه هوشمند و نحوه هوشمند سازی آن صحبت کردیم. در این نوشته قصد داریم در مورد دفتر کار هوشمند صحبت کنیم و توضیحاتی در این مورد ارائه نماییم.

هدف از هوشمند سازی ساختمان ها علاوه بر راحتی ساکنین آنها صرفه جویی و ذخیره انرژی و بالاتر بردن امنیت ساختمان هم هست.

این روزها اکثر افراد بیش از اینکه در منزل زندگی کنند و اوقاتشان را در محل کارشان سپری میکنند به همین دلیل برای اینکه تعامل کارمندان با محل کارشان بیشتر شود لازم است که از تجهیزاتی استفاده کرد این کار را برای ما انجام دهد.

نحوه هوشمند سازی محل کار

نصب دستگاه حضور و غیاب هوشمند

رسیدن سر وقت به محل کار همواره یکی از دغدغه های مدیران و کارمندان است، سیستم حضور غیاب هوشمند، زود و یا دیر رسیدن کارمندان به محل کار را در حافظه خود ثبت میکند.

از دیگر ویژگی های آنها ارسال پیام به کارمندان به شکلی است که میتواند در صورت دیر رسیدن به آنها یا آوری کند و یا هر صبح برای آنها یک پیام انگیزشی ارسال کند.

اکثرا هر یک از این دستگاه ها میتوانند بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را در خود ذخیره نمایند. دستگاه های هوشمند میتوانند با استفاده از اثر انگشت و کارت پرسنلی کار کنند.

میز کار و صندلی هوشمند

از دیگر مشکلات رایج را محیط های کاری کمردرد، گردن درد و گرفتگی ها عضلات است که به دلیل تنظیم نبودن مانیتور و یا استاندارد نبودن آنها باعث آسیب های شدید جسمی به کارکنان شود و همچنین راندامان کاری آنها را پایین بیاورد.

میزکارهای هوشمند قابلیت شخصی سازی دارند و میتوان با نصب کردن قفل دیجیتال روی کشو های میز که تنها با استفاده از اپلیکیشن و یا اثر انگشت باز میشوند، آنها را کنترل کرد. و دیگران نمیتوانند بدون داشتن دسترسی به یکی از روش ها به هیچ وجه کشو را باز کنند.

استفاده از چراغ های هوشمند

همیشه لازم نیست که همه چراغ های همه اتاق های اداره روشن باشند، لامپ های هوشمند این امکان را فراهم میکنند که تنها زمانی که شخصی در اتاق است روشن شوند و یا بتوان با استفاده از نرم افزار چراغ ها را روشن و یا خاموش کرد.

 

https://digidl.net/%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

 



:: برچسب‌ها: قفل دیجیتال , قفل هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین صادقی

در اكثر مواقع شكستن درب يك آپارتمان كار بسيار راحتي است اما بسياري از افراد اين را ناديده ميگيرند. براي اينكه خطر سرقت از خانه را كاهش دهيد حتما بايد اين مورد را رعايت كنيد. در ادامه برخي نكات براي اينكار را بيان ميكنيم.

مي توانيد درب آپارتمان خود را از بسياري جهات ايمن كنيد.و راه هاي زيادي براي اينكار وجود دارد ، اما سعي كنيد بهترين راه حل ها را انتخاب كنيد؛ براي انتخاب بهترين راه براي ايمن سازي درب آپارتمان حتما اين مقاله را مطالعه نماييد.

راه هايي براي تضمين امنيت درب ورودي ساختمان

ايمن سازي قفل ها

در مورد امنيت درها ، قفل ها مهمترين چيز براي بررسي و به روزرساني هستند. قفل مكانيكي كليدي غيرقابل اعتماد است و توجه سارقان را به خود جلب مي كند. از طرف ديگر ، استفاده از قفل هاي ديجيتال ، بهترين راه براي تأمين درب آپارتمان ، اغلب مجرمان را دلسرد مي كند و مي تواند به عنوان يك عامل بازدارنده عمل كند.

فناوري به كار رفته در اين قفل ها به حدي است كه مي توان آن را به راحتي از درب موبايل كنترل و كنترل كرد. موسسه استاندارد ملي سازمان ملل متحد (ANSI) داراي يك سيستم رتبه بندي معتبر است كه از ۱ تا ۳ متغير نامگذاري شده است.

جهت آشنايي بيشتر با انواع قفل هاي هوشمند ديجيتال ميتوانيد از مطالب مفيد سايت يوكا استفاده كنيد.

نصب دزدگير

دزدگير دستگاه هاي ساده اي هستند كه روي درب آپارتمان نصب شده اند. اين دستگاه با باتري كار مي كند، پس از نصب اين دستگاه ، اگر كسي سعي كند بدون كليد را باز كند ، زنگ خطر به صدا در مي آيد. هشدارها بسيار بلند هستند ، بنابراين شما مي توانيد آنها را در هر كجا كه هستيد  بشنويد و يا حتي هشدار را روي تلفن همراهتان دريافت كنيد.

نصب دوربين هاي امنيتي

هيچكدام از مجرمان دوست ندارند كه تصاوير دزديشان ضبط شود. و بيشتر آنها سعي مي كنند با هر قيمتي دوربين امنيتي را غيرفعال كنند. اما ارزش ريسك براي آنها را ندارد. بنابراين ، در صورت ايمن بودن درب امنيتي توسط دوربين امنيتي ، احتمال سرقت بسيار كمتر است. بسته به ميزان هزينه شما مي توانيد هر نوع سيستم دوربين امنيتي را خريداري كنيد.

 

https://digidl.net/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8-%d8%a2%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/

 



:: برچسب‌ها: قفل دیجیتال , قفل هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین صادقی

قفل هوشمند یکی از انواع قفل های الکترونیکی است که استفاده از آنها برای تامین امنیت منزل و حمل کار و… مزایای بسیار زیادی دارد و از وقوع دزدی و ورود افراد مزاحم به داخل ساختمان جلوگیری میکند، اما به این دلیل که این قفل ها با سیستم دیجیتال کار میکنند، این نگرانی در مورد آنها وجود دارد که آیا امکان هک کردن این قفل ها وجود دارد یا خیر؟ به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد امکان هک شدن قفل دیجیتال صحبت کنیم.

آیا میتوان دستگیره هوشمند را هک کرد؟

به طور کلی اگر از قفل های برند های معتبر خرید کنید که دارای روش های احراز هویت مانند: رمز عبور، کارت و اثر انگشت هستند، و قفل را توسط افراد معتبر و به شکل صحیح نصب کنید، امکان هک کردن آن وجود نخواهد داشت و این قفل ها از ایمنی بالا تری در مقایسه با قفل های عدی برخوردار هستند و به دلیل سیستم پیشرفته که دارند بیشتر سارقان نمیتوانند آنها را باز کنند.

همچنین برخی اشتباهات از طرف مصرف کنندگان هم میتواند باعث هک شدن این دستگیره ها شود، اشتباهاتی مانند

1- انتخاب رمز عبور ساده

حتی اگر در یک وبسایت نیز ثبت نام کنید از شما خواسته میشود که رمز عبور معتبری برای خود انتخاب کنید و در صورتی که رمز ساده و قابل حدس انتخاب کنید به راحتی قابل هک شدن است، قفل دیجیتال هم از قصیه مستثنی نیست و حتما باید از رمز عبور مناسبی استفاده کنید، به عنوان مثال از استفاده از تاریخ تولید، نام، اعداد پشت هم و مواردی از این قبیل خودداری کنید.

2- دسترسی دادن به افراد غریبه

ممکن است دسترسی یا رمز قفلتان را بنا به هر دلیلی به همسایه، پرستار کودک و… بدهید، و دیگر آن را تغییر ندهید، با اینکار آن فرد هر زمانی که بخواهد  میتواند وارد خانه شما شود، پس حتما برای افراد غریبه یک دسترسی جداگانه و مدت دار استفاده کنید و یا سریعا رمز  عبور قفل را تغییر دهید.

3- خرید از برندهای ارزان قیمت و نامعتبر

حتما قفل هوشمند را از شرکت هایی که قفل های دارای فرایند رمز گذاری هوشمند و همچنین دیتابیس قدرتمند دارند خرید کنید و از خرید از برند های نامعتبر و قفل های ارزان قیمت خودداری کنید.

 

https://digidl.net/%d9%87%da%a9-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین صادقی

همانطور که در مقالات قیلی سایت گفتیم قفل های دیجیتال نسل جدیدی از قفلهای درب های ورودی ساختمان ها و آپارتمان ها است که برای دسترسی سریعتر و آسان تر و همچنین افزایش امنیت بر روی دربها نصب میشود، معمولا برخلاف قفل های مکانیکی که تنها از یک مغزی مکانیکی ساخته شده اند این قفل ها از سیستم های متنوع و پیچیده تری ساخته شده اند. که میتوانند امنیت بالاتر و ارامش خاطر را برای شما به ارمغان بیاورند.

این قفل ها از مکانیزم های مختلفی برای حفاظت از درب های ورودی استفاده میکنند، که شامل: شناسایی رمزی، اثرانگشت، مگنت، کارتهای مغناتیسی و تشخیص چهره هستند.

  • همچنین قفل هوشمند یا همان دیجیتال از سیستم های امنیتی پیچیده ای نیز استفاده میکند که برخی از انها مواردی مانند:
  • سیستم ضد شوک: به این معنی که قفل در اثر وارد شدن شوک یا نیروی الکتریکی غیر مجاز از کار نخواهد افتاد.
  • سیتم اعلام حریق: در زمان آتش سوزی این سیستم شما را با خبر خواهد کرد تا بتوانید به موقع از خانه خراج شوید.
  • قفل خودکار: این سیستم حتی اگر فراموش کنید پس از خروج از خانه درب را قفل کنید، پس از ۳ ثانیه درب را به صورت خودکار قفل خواهد کرد.
  • قفل کودک: این سیستم شما را در نگهداری از کودکانتان یاری خواهد کرد، به این معنا که دیگر نیازی نیست نگران بیرون رفتن کودکتان از خانه باشید.

 

ویژگی های قفل دیجیتال

ار ویژگیهای خاص  این قفل ها میتوان به عدم امکان ورود افراد فاقد مجوز ورود اشاره داشت، بر خلاف قفل های مکانیکی که هر کسی کلید را در دست داشته باشد به راحتی قادر به باز کردن درب خواهد بود، در این سیستم ها به دلیل بکارگیری سیستم های بیومتریک این امکان وجود ندارد، و تنها در صورتی که فرد مجوز دسترسی داشته باشد میتواند درب را باز کند.

تعمیرات قفلهای الکترونیکی

همانطور که گقتیم، این قفل ها از سیستم های پیچیده تری ساخته شده اند و پس برای تعمیرات آنها نیاز به فرد متخصص است که از آنها اطلاع داشته باشد. برای همین تمام قفل های دیجیتالی یوکا دارای خدمات پس از فروش هستند که در صورت خرابی احتمالی قفل دغدغه تعمیر آنها وجود نداشته باشد.



:: برچسب‌ها: قفل دیجیتال , قفل هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین صادقی

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بیومتریک چیست؟

غیر از قفل های هوشمند و دیجیتال در چه بخش هایی از آن استفاده میشود؟

به زبان ساده بیومتریک به هر فاکتوری که مربوط به ویژگی های انسانی باشد گفته میشود، از معروف ترین سیستم های بیومتریک موجود در بازار میتوان به سیستم های اثرانگشتی و تشخیص چهره اشاره داشت که انواع سیستم های امنیتی و شناسایی استفاده میشوند.

میتوان گفت تکنولوژی بیومتریک تقریبا یک تکنولوزی جدید است که تقریبا به تازگی معرفی شده است و توانسته جایگزین خوبی برای انواع سیستم های قدیمی و مکانیکی شود.

سیستم های بیومتریک میتوانند خصوصیات خاص انسان ها را شناسایی کنند، به همین دلیل بیشتر از آنها در سیستم های امنیتی استفاده میشود، مثلا در سیستم های امنیتی و فوق سری از قفل هوشمند های عنبیه چشم استفاده میشود که با اسکن کردن عنبیه چشم میتواند فرد را شناسایی کند.

همه ما میدانیم که اثر انگشت هر فرد مخصوص خود او است، اما خوب است که بدانید که ممکن است اثر انگشت دو فرد کاملا با هم برابر باشد، این مورد هرچند بسیار نادر است، اما شدنیست.

اما امکان ندارد که دو نفر عنبیه چشم مشابه هم داشته باشند، به همین دلیل هم امنیت این سیستم بسیار بالا است.

با وجود صحبت هایی که کردیم باز هم برخی افراد سوال میکنند که آیا این تکنولوژی ها امن هستند؟ و میتوان امنیت وسایل ارزشمند و خانه امان را به این تکنولوژی ها بسپاریم؟ آیا تکنولوژی های بیومتریم قابل هک شدن نیستند؟

از آنجایی که یافتن دو فرد که خصوصیت های بیومتریک مشابهی داشته باشند بسیار نادر است، همچنین در ساخت مثلا قفل های بیومتریک اثرانگشت به این موضوع توجه شده است که حتما کلیدی که برای قفل هوشمند استفاده میشود. مثلا اثرانگشت، بافت زنده ای باشد که در آن جریان خون وجود داشته باشد، از همین رو نمیتوان از ماکت و یا بافت مرده بدن انسان برای باز کردن قفل ها استفاده کرد.

امروزه اکثر گوشی های هوشمند از تکنولوژی های بیومتریک اثرانگشت و تشخیص چهره استفاده میکنند.

همچنین مثلا زمانی که جرمی اتفاق میوفتد، پلیسها میتوانند با خصوصیت های بیومتریک هر فرد مانند dna و یا اثر انگشت فرد مجرم را شناسایی کنند. یا اگر صدای شخص در جایی ضبط شده باشد، پلیس ها میتوانند او را از صدایش که یک خصوصیت بیومتریک او است شناسایی کنند.

انواع تکنولوژی های بیومتریک چه چیزهایی هستند؟

تشخیص صدا: ارتعاشات و الگوی صدای هر فردی مختص به خود او است، زمانی که با یک دستگاه که قابلیت تشخیص صدا را دارد صحبت کنیم، میتواند تشخیص دهد که ما صحبت کرده ایم، مثلا وقتی که میخواهیم، وارد خانه شویم، کافی است به قفل بگوییم باز شو!

دستگاه تشخیص اثرانگشت: سیستم تشخیص اثرانگشت شاید شناخته شده ترین سیستم بیومتریکی باشد که مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین به جرات میتوان گفت که این سیستم یکی از ایمن ترین سیستم هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد.

ویژگی‌های رفتاری: این سیستم میتواند با تجزیه و تحلیل های کامپیوتری به ویژگی های فردی انسان را شناسایی کند و با توجه به آنها فرد را شناسایی کند. مثلا میتواند با توجه به الگوی ضربه زدن شما به کلیدها در زمان تایپ کردن و یا نحوه راه رفتنتان شما را شناسایی کند.

تشخیص چهره: این سیستم هم یکی از سیستم های بیومتریک شناخته شده است که میتواند با توجه خطوط صورت فرد او را شناسایی کند، انواع پیشرفته این سیستم ها بسیار دقیق هستند، اما با توجه به اینکه چهره انسان ممکن است در طول زمان تغییر کند، ممکن امنیتشان پایین بیاید، از این قابلیت معمولا در تلفن های هوشمند و لپتاپ ها استفاده میشود.

تشخیص کف دست: الگوی کف دست هر فرد هم مختص به خود او است، این سیستم ها میتوانند: ضخامت، عرض، مساحت و… دست را تشخیص دهند، از این سیستم ها از دهه 80 میلادی استفاده میشد.

 

https://digidl.net/%d8%a8%db%8c%d9%88%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: برچسب‌ها: قفل هوشمند , خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()