قفل هاي ديجيتال از آخرين نوآوري ها در محصولات امنيتي هستند كه مزاياي زيادي را براي استفاده كنندگان فراهم كرده اند. يكي از انواع اين قفل ها، قفل ديجيتال اداري است كه در دربهاي ورودي ادارات و شركت ها نصب ميشود و علاوه بر تامين امنيت اداره وظيفه كنترل ورود و خروج كاربران را نيز برعهده دارد.

اين قفل ها بر اساس كارايي اي كه دارند داراي قيمت هاي متفاوتي هستند و ميتوانيد با توجه به بودجه اي كه در نظر داريد، قفل مناسب خود را انتخاب نماييد. تا خيالتان بابت ورود و خروج كارمندان راحت باشد.

از مزيت هاي اين قفل ها امكان كنترل قفل ها از راه دور و با استفاده از تلفن همراه است، با استفاده از اين امكان ميتوان درب ورودي ساختمان را از هر جايي با استفاده از تلفن همراه باز كرد.

همچنين اين قفل ها امكان كنترل از راه دور با استفاده از ريموت كنترل را نيز دارند. كه به عنوان مثال منشي شركت ميتواند از آن به عنوان مجوز ورود و خروج مهمانان استفاده كند.

از ديگر ويژگي هاي قفل ديجيتال اداري امكان قفل اتوماتيك آن است كه در مكان هاي اداري و تجاري كه رفت و آمد ها بسيار بيشتر از ساير مكان ها است، بسيار پركاربرد است، با استفاده از اين ويژگي بلافاصله پس از بسته شدن درب، دستگاه به طور خودكار قفل ميشود.

براي مكان هاي حساس داخل ساختمان ميتوان از قفل هاي خاصي استفاده كرد و دسترسي استفاده از آن را فقط به مسئول بخش مورد نظر داد، به عنوان مثال دسترسي به اتاق سرور و يا آزمايشگاه و… كه حساس تر از ساير بخش ها است.

نكات مهم در هنگام خريد قفل هوشمند اداري

پيش از خريد قفل هوشمند اداري حتما بايد نكاتي را در نظر داشته باشيد، به عنوان مثال حتما به ظرفيت كسب و كارتان توجه داشته باشيد، اگر كسب و كار شما به اندازه كافي بزرگ است و كاركنان زيادي داريد بهتر است از روش هايي استفاده كنيد كه هم سرعت بيشتري داشته باشند و هم قفل ظرفيت بيشتري داشته باشد، به عنوان مثال در اين گونه شركت ها استفاده از قفل اثر انگشتي بسيار كارامد است.

اما به اين دليل كه استفاده از كارت و رمز امكان لو رفتن را دارد و ه شخصي با استفاده از رمز يا كارت ميتواند وارد شركت شود، و امنيت پايين مي آيد و افراد ناشناس ميتوانند وارد شركت شوند. ميتوان براي بخش هايي مانند پاركينگ از قفل هاي كارتي استفاده كرد.